Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Fuck spammers – Δεν το λένε word of mouth χωρίς λόγο

Βρισκόμαστε στη γνωστη αυλή, του γνωστού bar, ο γνωστός κύκλος ατόμων, από όπου έχουν ξεκινήσει πολλά posts τελευταία. Εν μέσω συζητήσεων και Carib (είμαστε light drinkers), έρχεται η κουβέντα στην επερχόμενη σεζόν του Metal AM. Το Metal AM (φυσικά και ξέρετε όλοι περι τινος πρόκειται), έχει ένα χαρακτηριστικό. Φανατικούς και φανταστικούς ακροατες. Πως το γνωρίζω αυτό; Μα επειδη τους ξέρω σχεδον όλους. Το online chat έχει βοηθήσει να know us better και είναι εύκολο να μετράμε παρουσίες κάθε φορά. Εντάξει, είναι και άλλος ένας λόγος που συμβαίνει αυτο. Let’s face it, δεν είμαστε και τόσοι πολλοί. Παρατηρώ τον πολύ κόσμο εκείνο το βράδυ στο bar και σκέφτομαι φωναχτα: κοίτα πόσοι είναι τώρα εδώ και γουστάρουν που παίζει Clutch. Πως θα γίνει να μας ακούσουν όλοι αυτοί; Αρχίζουν να πέφτουν οι ιδέες. Κάποιες νόμιμες, κάποιες όχι και τόσο, αλλά μου κάνει εντύπωση που όλες μα όλες, σχετίζονται με το internet. Προφανώς είναι online ο σταθμός και είναι σαρωτικό το ποσοστό της προώθησης για το οτιδήποτε στον κόσμο μας που γίνεται αποκλειστικά διαδικτυακά. Οπότε οι ιδέες ξεκινούν απο εκεί. Ο ένας της παρέας (ο επαγγελματίας) το πάει με το σταυρό στο χέρι. «Να διαθέσουμε ένα ποσό βρε αδερφέ, να βάλουμε ενα ωραίο bannerάκι στα σωστά sites». Ο άλλος, (το whiz-kid) έχει άλλη ιδέα. «Να γίνετε σαν τον τάδε, που έχει 3000 φίλους στο facebook και ότι οργανώνει, το παρακολουθούν στην τελική περισσότεροι». Όπα ρε φιλαράκι, basta. Ωραίο σχέδιο. Ρίχνεις τα friend requests πολυβόλο, στους φίλους των φίλων σου, στα συγκροτήματα, στα bars, στους γνωστούς media-δες που έχουν άλλους 3000 φίλους και «συνεργάτες» και πάει λέγοντας. Από εκεί και μετά, τους ρημαδιάζεις στο spamάρισμα κάθε μισή ωρα, κάνεις like ακόμα και στις φωτογραφίες τους από τις διακοπές στον Αχλαδόκαμπο (πρέπει να φαίνεται παντού το όνομά σου ε!), απλώνεσαι όσο γίνεται και πέτυχες. Ναι, στην τελική το αποτέλεσμα πιθανότατα θα σε δικαιώσει και θα παρακολουθήσουν πολλοί (όχι όλοι) αυτό που θες. Εμένα όμως, γιατί δε μου αρέσει; Δε νομίζω ότι είναι θέμα ηλικίας. Θέλω να πιστεύω ότι είναι θέμα αξιοπρέπειας. Ο αντικειμενικός σκοπός, είναι ο ίδιος, συμφωνώ. Να φτάσεις σε όσο το δυνατόν περισσότερα μάτια και αυτια. Κάποιοι θα μείνουν, κάποιοι όχι. Ε, να ξέρεις ότι εγώ θα ανήκω στο όχι. Δε διαφέρεις σε τίποτα απο τις εταιρείες που πληρώνουν ψίχουλα έναν κακομοίρη να σε παίρνει 200 τηλέφωνα, για να αλλάξεις πάροχο internet. Δε διαφέρεις σε τίποτα από τον τύπο που την πέφτει σε όλες τις γυναίκες στο bar, με τη στατιστική ελπίδα ότι θα του κάτσει η μια. Να εισαι σίγουρος ότι μόνο ο κακοπληρωτης ηλίθιος θα κάνει πρόγραμμα αλλαγής παρόχου over the phone και η χειρότερη μπαζούρα με συσσωρευμένα ψυχολογικά θα είναι αυτη που θα σου κάτσει. Στον internet κόσμο, θα τραβήξεις τους low life ψυχαναγκαστικούς, που ζουν μόνο μπροστά από την οθόνη τους, έφαγαν τα περισσότερα spam στη μούρη και γούσταραν κιόλας. Όταν μιλάμε για κάτι cool και παθιασμένο, όπως είναι το συγκρότημά σου, το περιοδικό σου, η εκπομπή σου, η επιχείρηση που έστησες μόνος σου, το blog που εκθέτεις την τέχνη σου, οτιδήποτε τελοσπάντων, θέλεις όλα όσα σχετίζονται με αυτό, να σε αντιπροσωπεύουν σαν προσωπικότητα. Δε στέκει να είσαι μια φοβερή εταιρεία και να έχεις πληρώσει και εγκρίνει μια πανηλίθια διαφήμιση. Δε θα με ψήσεις ποτέ ότι δεν είσαι και ο ίδιος βλάκας, αν έχεις το attitude «έλα μωρε, εμείς είμαστε σωστοί και ωραίοι, η διαφημιστες μας ειναι ατάλαντοι». Δε θα με τραβήξει ποτέ η τέχνη σου αν συμπεριφέρεσαι σαν σπασαρχίδης spammer (spamαρχίδης;) που αγωνίζεται περισσότερο για την προσοχή των άλλων, παρα για να συνθέσει τα τραγούδια. Ο τρόπος ο μάγκικος, ο παντελονάτος είναι το old fashioned από στόμα σε στόμα. Word of mouth που λένε και στο χωριό μου. Απλό και εύκολο. Εσύ, κάνεις τη δουλειά σου όσο καλύτερα μπορείς, με το κεφάλι χαμηλά και με focus. Τη βάζεις στο ράφι να φαίνεται και αφήνεις τη φήμη να δουλεύει για σένα. Ο ωραίος τύπος που θα πέσει το ματι του, θα ρίξει το σύρμα σε έναν κολλητό του, επίσης ωραίο τύπο και πάει λέγοντας. Βασικό μειονέκτημα; Αργεί. Πολύ. Αλλά πάρα πολύ όμως. Θέλει υπομονη, να κρατάς το ίδιο υψηλό επίπεδο και να έχεις το στομάχι να μην απογοητεύεσαι. Υπάρχει και ο γρήγορος τρόπος. Και να σου πω κάτι, μπορεί και να σου βγει μόνο σε καλό. Αν όντως αξίζει αυτό που κάνεις, ακόμα και έτσι θα βρεις το δρόμο σου. Μπορεί να ξενερωσεις μερικούς γεροπαράξενους σαν εμένα, αλλά σιγά την απώλεια. Με το χέρι στην καρδιά όμως, τι θα προτιμούσες; Να σε πιάσει ένας και να σου πει «σε άκουσα γιατι ειδα ότι έχεις 250000 κλικ», ή ότι «σε άκουσα γιατι έμαθα ότι σε γουστάρει τρελά ο Καραολίδης;»

1 σχόλιο:

Hector Drone είπε...

"η χειρότερη μπαζούρα με συσσωρευμένα ψυχολογικά θα είναι αυτη που θα σου κάτσει"... Δεν ξέρω τελικά ποια καμπάνια επιλέξατε, αλλα αν τυχόν ακολουθήσετε τη λογική του ισοπεδωτικου promotion, κρατήστε τις αποστάσεις σας απο κάθε φύσεως φεμινιστικο σύλλογο. Η δώστε ενα μερος απο τα χρηματα που βγάζετε απο την εκπομπή (...) σε έναν πολυ καλο δικηγόρο, απο τώρα!
ΥΓ "σπαμαρχιδης"!!! Χαχαχαχα